Plan badania UX

Portfolio - Plan badania UX

Mój plan badań

Przedstawiony poniżej plan badania UX obejmuje zrozumienie zachowań, potrzeb i preferencji użytkowników podczas przeglądania i dokonywania zakupów w sklepie internetowym z odzieżą.

Krok 1: Analiza konkurencji

Przegląd konkurencyjnych sklepów internetowych z odzieżą w celu zidentyfikowania najlepszych praktyk i obszarów do poprawy.

Krok 2: Określenie grup docelowych

Zdefiniowanie segmentów użytkowników sklepu internetowego na podstawie demografii, preferencji zakupowych, stylu życia itp.

Krok 3: Stworzenie scenariuszy użytkowania

Opracowanie scenariuszy zakupowych i przeglądania produktów, uwzględniając różne cele i potrzeby użytkowników.

Krok 4: Wybór metod badawczych

Wybór odpowiednich metod badawczych, takich jak wywiady z użytkownikami, testy użyteczności, analiza danych analitycznych sklepu internetowego itp.

Krok 5: Przeprowadzenie badań

Realizacja wybranych metod badawczych, np. przeprowadzenie wywiadów z użytkownikami, obserwacje ich zachowań podczas testów użyteczności, analiza ścieżek użytkowników na stronie sklepu itp.

Krok 6: Analiza wyników

Analiza zebranych danych i wniosków z badań w celu zidentyfikowania głównych problemów i obszarów do poprawy.

Krok 7: Stworzenie Persony

Krok 8: Wdrożenie zmian

Wprowadzenie zaproponowanych usprawnień do sklepu internetowego oraz monitorowanie ich wpływu na doświadczenie użytkownika i wskaźniki konwersji.